دکوراسیون, طراحی داخلی, مبلمان

تست و آزمایش کیفیت آجر

آجرها کارآمدترین و مفیدترین متریال ساختمانی هستند که در سراسر دنیا برای ساخت و سازها، ساخت کوره و نمای ساختمان استفاده می شود. به توجه به اهمیت بالای آجر نسوز نما در این سازه ها، تعیین مناسب بودن و کیفیت آجرهای نما ضروری است. از این رو ، باید آزمایشات متعددی بر روی آجر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که نمای ساخته شده از مقاومت و پایداری کافی برخوردار است و پس از نصب دچار تغییر شکل و رنگ و کیفیت نخواهد شد.

حال به نکته اصلی این مقاله می رسیم، حالا چطور آجر نما را تست کیفیتی کنیم یعنی از کجا بفهمیم یک آجر نما با کیفیت است. این موارد اصلی ترین نکات برای شناسایی آجر نمای مرغوب می باشد.

قبل از خرید آجر نسوز نما با انجام دادن انواع آزمایشات روی آجر و رعایت مواردی که در پایین این مطلب ذکر کرده ایم، یک آجر استاندارد، باکیفیت و بادوام را خریداری کرده اید. فقط این نکته را از یاد نبرید که خرید آجر از یک برند معروف همچون امیران کار شما را ساده تر و خیالتان را راحتتر می کند.

تست جذب

آزمایش جذب بر روی کیفیت آجر انجام می‌شود تا میزان رطوبت جذب شده توسط آجر در شرایط شدید مشخص شود. در این آزمایش آجرهای خشک نمونه گرفته شده و وزن می‌شوند. پس از توزین (سنجیدن) این آجرها به مدت ۲۴ ساعت در آب با غوطه‌وری کامل قرار می‌گیرند. سپس آجر خیس را وزن کرده و ارزش آن را یادداشت کنید. تفاوت بین وزن خشک و مرطوب آجر میزان جذب آب را نشان می‌دهد. برای یک آجر باکیفیت خوب، میزان جذب آب نباید از ۲۰ درصد وزن آجر خشک تجاوز کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *